piątek, 3 kwietnia 2015









Przyjaciel






        Siedziałem dziś przy zmarłym Przyjacielu. Zginął tragicznie, w niewymownych cierpieniach. Był jeszcze młody, jak by powiedziało wielu, zbyt młody by umierać. A jednak stało się, odszedł. Był bardzo dobry, zawsze zatroskany o każdego człowieka. Zrobił bardzo wiele dobrych rzeczy, w zasadzie, to wszystko co zrobił, było tak po prostu, zwyczajnie dobre. 

             Jakie były okoliczności Jego śmierci ? Dlaczego musiał umrzeć ? Takie pytania stawiamy, gdy kogoś dotyka śmierć. Paradoksalnie mój Przyjaciel zginął za to, że był dobry. Zaskakujące, prawda ? Jak tak może być ? Przecież dobro powinno łączyć się z wdzięcznością tych, którzy go doświadczają. A jednak stało się inaczej. Zabito dobrego człowieka.

             Jak zginął ? Okrutnie. Zakatowany setkami zadanych ran. Poniżony, całkowicie samotny. Opluty, zeszmacony, wleczony, zrównany z ziemią. Taki młody, taki dobry, taką karierę mógł zrobić - ale nie, musiał iść pod prąd. No to sobie zasłużył. 

               Najbardziej niezwykła śmierć świata. Oni Mu policzek, a On nadstawia drugi. Oni mu ślinę między oczy, On im spokojne, ciche spojrzenie. Oni Mu gwóźdź w dłoń, On im serce swego przebaczenia. Oni Mu śmierć, On im Miłość.

             Mój Przyjaciel odszedł, ale nie jestem smutny. Przecież zrobił to też dla mnie. Żyłem wiele lat w śmierci, duchowej. Spotkałem pewnego dnia mojego Przyjaciela, a raczej to On wyszedł mi pierwszy na spotkanie. Co mi dało to spotkanie ? Miłość - mój Przyjaciel jest Miłością. Dostałem Życie, mając życie. Ale dopiero wtedy naprawdę ożyłem.

                Siedziałem dziś przy zmarłym Przyjacielu. Zginął tragicznie, z ludzkiej nienawiści odrzucenia. Upodlony zupełnie. Trudno w Nim było rozpoznać ludzką formę, tak został skatowany. Czułem spokój, tak siedząc Jego. Miłość jest większa niż to wszystko, co złożyło się na Jego Krzyż.

                Mój Przyjaciel zaplanował miłość dla człowieka, człowiek zaplanował dla Miłości Krzyż. Zaakceptował taki plan, bo Mój Przyjaciel kocha człowieka. Kocha mnie, kocha też i Ciebie.


               


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz